dinsdag 23 november 2010

overpeinzingen

Soms moet je even wat anders doen dan je normaal doet? Soms denk je eventjes heel eventjes na over je leven, over hoe het nu is en nu gaat. Soms denk je doe ik alles wel zoals ik het zou willen? En leef ik nu zoals ik zou willen leven.
En soms als ik dan zo zit te denken denk ik......
Ik heb alles wat me gelukkig maakt, ik heb het goed voor elkaar, ik heb allerlei lieve mensen om me heen die mijn leven gelukkig maken.
Is je bezig houden met dit soort dingen raar?
Nee dit is helemaal niet raar.
Het getuigt juist van diepgang, sociale intelligentie en zelfkennis. Mooie eigenschappen waar ik trots op moet zijn.
Nu alleen nog de juiste balans daarin zien te ontdekken. Immers, teveel nadenken ofwel piekeren gaat ten koste van de positieve energie. Dus vandaar dat ik me soms heel terecht afvraagt: ‘Hoe kan ik me rustiger en meer relaxt voelen’, ‘Hoe voorkom ik terugkerende niet-stoppende gedachten over dingen waar ik niet tevreden over ben?, ‘Hoe sta ik zekerder van mezelf in mijn leven?’.

Hoe kan ik me rustiger en meer relaxt voelen?
  • Las dagelijks voor jezelf een relaxpauze in. Bijvoorbeeld een meditatie/yogamoment,ik probeer naar bodybalance te gaan. een korte ochtend/avondwandeling,ik ren vlieg en loop de hele dag. een ‘van je afschrijf-moment’.ik blog. 
  • Overweeg, voor je rust, ook eens een creatieve hobby. goed idee
  • Hoe voorkom ik terugkerende niet-stoppende gedachten? Hier moet ik dus iets mee! 
  • Reserveer ‘praattijd’ bij een vertrouweling. Ik heb gister de hele dag bij Peet zitten scrappen!
  • Hoe sta ik zekerder van mezelf in mijn leven? ja dat zou ik dan ook weleens willen weten.
  • Wees je bewust van je positieve eigenschappen. Zet dagelijks minstens één positieve gedachte over jezelf en/of iets waar je trots op bent op papier en hanteer één daarvan als strijdkreet/stelling van de dag. Lees al je lofbetuigingen één keer per week nog eens goed door. Doe dit net zo lang totdat je een heilig geloof in je eigen kwaliteiten hebt ontwikkeld. Martin vraagt zich af waar ik ze vandaan haal...
  • Noteer ook al je positieve kwaliteiten, waarbij je zeker je familie en vertrouwde vrienden mag vragen wat ze zo in jou waarderen, welke positieve eigenschappen ze aan jou verbinden. Hier ben ik de afgelopen week erg mee bezig geweest en ik wordt met de dag gelukkiger.
Zo dit is dan best een heftig stuk om zomaar even op je blog te zetten!!!
Nou het is allemaal niet zo zwaar als het hier staat hoor, ik ben eigenlijk een heel gelukkig mens en hoef over bepaalde dingen dus helemaal niet zo hard na te denken. Waarom ik het dan af en toe wel doe?????
Misschien omdat er dan toch altijd die ambitie is dat er meer uit te halen valt? Het ik kan meer gevoel.

Nou als je er dan zo over nadenkt dan moet ik er maar mee ook!

Ik ben dus vorige week begonnen aan meer uitdaging in de creatieve hoek!!!
Ik ben een sminck cursus begonnen! hi hi hi hi....
Het vervolg van mijn overpeinzingen hoor je misschien binnenkort?

Hier vast wat foto`s van mijn sminck oefeningen.







Nou ja ik hoop dat het allemaal niet te zwaar overkomt? Het kan gezien worden als een grapje en tijdverdrijf hoor!!!! Stichting correlatie hoeft niet ingeschakeld te worden!
gr en een hele fijne dag gewenst!

1 opmerking:

  1. wat ben ik blij om te lezen dat er dus meer mensen zijn die dus ook van die bedenkingen hebben bij een hoop dingen, en ook alledaaagse dingen.
    Ik wens je veel succes met je rust vinden.
    Maar ik geloof dat de rust ver te zoeken is, omdat er zoveel creativiteit in je huist die eruit moet!! ;)
    liefs Nicole

    BeantwoordenVerwijderen